Näpunäiteid lindistamiseks

 
  1. Enne lindistama minekut loe läbi taustakirjelduse ankeet, et oskaksid vajalikele nähtustele tähelepanu pöörata.
  2. Enne lindistama minekut veendu, et diktofon on töökorras:
    • patareid on täis (kui lindistada tuleb palju, nt konverentsil, võta kaasa varupatareid)
    • mõni vana diktofon võib venitada - kontrolli üle.
  3. Vali sobiva pikkusega lint, et kogu suhtlus ära mahuks. Võta kaasa piisavalt kassette.
  4. Vahetult enne lindistamist kontrolli, et mõni nupp pole kogemata sisse jäänud ega vales asendis:
    • VOR peab olema väljas. Kui VOR on sees, katkestatakse pauside ajal salvestamine ning uuesti salvestama hakates läheb esimene sõna kaotsi. Meile on ka pausid olulised.
    • ära lindista topeltkiirusega
    • kontrolli, ega pausinupp pole sees.
  5. Lindistamise ajal
    • kontrolli, kas lint ikka käib ringi. Vahel võib lint ennast kohe kassetist välja kerida.
    • jälgi kasseti täitumist. Kui vähegi võimalik, ära vaheta kassetti lindistuse ajal. Kui kassett hakkab täis saama, vaheta see enne järgmist lindistust.
  6. Diktofon peab olema suhtlejatele piisavalt lähedal. Kasuta lisamikrofoni, siis on lindistuse kvaliteet parem, diktofoni enda müra ei jää lindile. Telefonikõnet lindistades hoia mikrofon kõrva juures, sinu enda jutt jääb igal juhul hästi lindile. Kontrolli, et mikrofon sobib sellele diktofonile. Mõni mikrofon tahab saada patareid ning tuleb diktofonist eraldi sisse-välja lülitada. NB! Digitaalse diktofoniga ei pruugi lisamikrofoni kasutades lindistuse kvaliteet parem olla, katseta enne.
  7. Ümbrus peaks olema võimalikult vaikne. Pane raadio ja televiisor kinni. Nt telefonikõnet lindistades palu juuresolijatel vait olla. Teeküsimist ära lindista tiheda liiklusega tänava ääres. Diktofoni kõrval ei tohi olla müraallikaid (nt tiksuv kell).
  8. Suhtlus peab olema lindistatud tervikuna. Telefonikõnet lindistades lülita diktofon sisse enne numbri valimist või toru tõstmist. Algus- ja lõpurituaalid ei tohi kaotsi minna. Ametiasutuses lindistades lülita diktofon sisse enne kabinetti sisenemist. Linti pole vaja kokku hoida.
  9. Taustakirjelduses (punkt 3.4) tuleb ära märkida, kas lindistatakse loomulikku situatsiooni või suheldakse lindistamise eesmärgil (nt kas infotelefonile helistades on küsija saadavast infost tegelikult huvitatud või mitte).
  10. Kassetiümbrisel peab olema lindistuste nimestik, näiteks:
    • a1 telefonikõne reisibüroosse Estravel, 3.08.2004, 4 min 30 sek
    • a2 argivestlus Tartus, ema ja 5-a laps, 5.08.2004, 17 min
    • b1 direktori kõne aktusel 1.09.2004, 6 min
    • b2 Tartu kaubamaja, infoküsimine näokreemide kohta, 5.09.2004, 8 min
  11. Väga soovitav oleks märkida ka lindistuste pikkus, kasvõi umbkaudselt.
  12. Kassetile tuleb ka peale kirjutada, mis sellel on. Kui lindistuste nimestik ei mahu, siis nt lindistaja nimi. Kui lindistajale on enne antud lindi number korpuses, siis tuleb see märkida nii kassetile kui ümbrisele. Igal juhul peab olema hiljem võimalik lint, taustakirjeldus ja litereering kokku viia.