Taustakirjelduskava
NB
- sulgudes pakutud valikutest tuleb valida üks
- kooloni järele tuleb kirjutada ise vajalik materjal kooloni ees toodud nõudeid ja soovitusi arvestades
0. Tehniline info
0.2. Lindistaja:
Litereerija:
Mitmes litereering (1, 2, 3):
Milline osa lindist on litereeritud:
Avalik / salajane lindistus:
1. Situatsioon ja olukord
1.1. Aeg ja koht
-päev, kuu, aasta:
- vahetu suhtlus
-koht (linn, maakond, vald, küla, talu):
-kodu (eramaja, korter) / ametiasutus (kontor, kauplus jne):
- telefonisuhtlus
Helistaja:
-koht (linn, maakond, vald, küla, talu):
-kodu (eramaja, korter) / ametiasutus (kontor, kauplus jne):
Vastaja:
-koht (linn, maakond, vald, küla, talu):
-kodu (eramaja, korter) / ametiasutus (kontor, kauplus jne):
kohalik / kaugekõne, tavaliselt telefonilt / mobiililt tavalisele telefonile / mobiilile
1.4. Osalejate asetus ruumis (istuvad / seisavad; laua, toolide jm esemete kasutamine - kirjeldada):
suhtlusdistants (alla poole meetri, pool kuni poolteist, pikem):
1.6. Situatsiooni kultuuriline määratlus:
-vestluse põhitüüp (argisituatsioon / avalik situatsioon, eravestlus / ametialane vestlus):
Näiteks: ametialane vestlus argisituatsioonis – koduses sünnipäevalauas räägivad õpetajad omavahel koolitööst; eravestlus avalikus situatsioonis – töökaaslased räägivad tööruumis omavahel eraelujuttu.
-nimetus võimalikult täpselt:
1.11. Situatsioonis suhtlust häirivad või seda positiivselt mõjutavad situatsioonivälised faktorid (telefonikõne, võõra tulek, toidu toomine, kohvi pakkumine, teadmine, et tuleb lindistada jne):
2. Suhtlejad, nende omadused ja omavahelised suhted
2.1. Konkreetsed suhtlejad
-nimed:
-suhtlejate hulk (kaks inimest / väike rühm kuni kümmekond inimest / suur rühm): 3
-rollid: suhtlejad:
juuresolijad:
-konkreetsed sotsiaalsed rollid:
2.2. Suhtlejate sotsiaalbioloogilised omadused:
-sugu:
-vanus või sünniaeg:
-haridus (alg / põhi / kesk / kõrg):
-rahvus / hõim:
-kodukant / lapsepõlvekodu:
-sotsiaalne staatus (tööline / talupoeg / teenindaja / intelligent / ärimees / pensionär / teenistuja / kodune / töötu / ärijuht / ametnik / keskastmejuht / kõrgema astme juht / müügiinimene / õpilane / üliõpilane):
-kõnet mõjutavad füüsilised puuded või väljapaistvad omadused (kõneanne etc):
2.5. Suhtlejate selle hetke omadused (väsimus, emotsionaalne seisund, kaine / purjus jne):
2.7. Suhtlejate omavahelised suhted üldse ja konkreetses situatsioonis
-võõras / tuttav / lähedane (kirjeldada) :
-staatussuhted (võrdne / alluv / kõrgem; - lisada, kumb on kumb):
3. Ainestik ja teema
3.1. Konkreetne teema või teemad:
3.5. Teemasündmuse seotus suhtlemisolukorraga ja ümbrusega:
-seos olukorraga puudub (jutt on varasematest sündmustest / väljamõeldud sündmustest / abstraktne jutt):
-seos olukorraga on: sündmused või asjad samas ruumis või samal ajal: vaatavad koos paberit, telekat jms ja kõnelevad seal nähtavast; sündmused toimuvad reaalajas (nt spordi otsereportaaz, blanketi täitmine):
4. Tekst ja suhtlus
4.1. Teksti ja suhtluse liik:
-dialoog / monoloog / polüloog
4.2. Tekstiosa / teemaosa retooriline tüüp (jutustus, kirjeldus, loogiline arutlus, veenmine, assotsiatiivne vestlus, instruktsioon, referaat, imitatsioon, romaan, leheuudis muu):
4.3. Teksti planeerituse aste
-varem / samal ajal:
-planeerimissügavus (teema / eesmärgid / struktuur / märksõnad / sõnavara / süntaks / intonatsioon):
4.4. Teksti fikseeritus :
-paberil / peas:
-kogu tekst / osa / mitte midagi:
5. Keel ja keelekasutus
5.5. Võti:
-energilisus (käsin / palun):
-toon (mäng / tõsine, irooniline, vinguv, käskiv, pehme, laiav etc):
6. Lisa
Vabas vormis ülevaade tekstis ja situatsioonis silma torganud huvitavate joonte kohta.
Osalejate tähistus tekstis: